Epson B2B – Indeks održivog radnog okruženja za 2021.

Preuzmite PDF

Uvod: održivost sutrašnjice koja se sprovodi već danas

Već početkom 2020. godine tvrtke i njihovi zaposlenici bili su svjesni utjecaja prevelikog broja putovanja, prednosti rada na daljinu i uloge koju bi tehnologija mogla igrati u stvaranju učinkovitijeg i održivijeg radnog mjesta. Pandemija izazvana pojavom bolesti COVID nije uzrokovala promjene, ali ih je svakako pospješila.

Ograničavanje kretanja dalo nam je uvid u drugačiju budućnost. Uslijed drastičnog smanjenja broja prometnih nesreća, poboljšala se kvaliteta zraka i smanjilo onečišćenje bukom. Rad na daljinu koji je omogućila tehnologija smanjio je ovisnost poduzeća o energetskim izvorima i poboljšao ravnotežu između poslovnog i privatnog života nekih zaposlenika. Uz to, ubrzale su se promjene u ponašanju klijenata i očekivanja vezana uz to što neku tvrtku čini održivom i tehnološki razvijenom.

Kako ulazimo u razdoblje produženog oporavka, održivost okoliša bit će glavna sastavnica poslovnog uspjeha. Indeks održivog radnog okruženja tvrtke Epson za 2021. godinu prva je u nizu studija za postavljanje standarda po kojima poduzeća mogu procijeniti i mjeriti svoj napredak u pogledu održivosti.

Vjerujemo da je uloga koju će tehnologija odigrati u izgradnji održivog načina poslovanja od presudnog značaja. Imajući to na umu pokušali smo razumjeti gledišta i stavove drugih. Radeći u suradnji s istraživačkom tvrtkom B2B International ispitali smo mišljenja više od 4.000 zaposlenika u 26 zemalja1 i bili smo domaćini brojnih panel rasprava kako bismo, čak i u jeku pandemije, istražili potrebe za održivim inicijativama. Ohrabrujuće je to što smo otkrili. Ovdje dijelimo uvide iz naših istraživanja zajedno s analizom ključnih trendova i lekcije koje svako poduzeće može primijeniti u svom poslovanju.

Darren Phelps
potpredsjednik poslovne prodaje za Epson Europe

3/4
Tri četvrtine zaposlenika više zanimaju pitanja vezana uz okoliš i društvo nakon pojave bolesti COVID.
4od 5
poslodavaca vjeruje da se uloga održivosti u poslovanju povećava.

ALI

Samo
25% zaposlenika
i
29% poslodavaca
vjeruje da će ono biti u potpunosti uključeno u njihove planove oporavka i povratka na radna mjesta nakon pandemije.

Zaposlenici imaju više entuzijazma od poslodavaca kada je u pitanju rad od kuće – dva puta više zaposlenika nego poslodavaca želi zadržati fleksibilan način rada.

 

Nema potrebe čekati na neku „veliku inicijativu”. Tvrtke mogu uvesti promjene u ophođenju i jednostavno zamijeniti tehnološka rješenja već DANAS.

70% zaposlenika želi da oprema za rad od kuće bude u najmanju ruku dugotrajna, energetski učinkovita ili smanjuje otpad.

Kultura snažno utječe na to kako će tvrtke reagirati na pitanja vezana uz okoliš i društvo.

2. Nacionalni utjecaji na stavove o održivosti

Iako kultura igra važnu ulogu po pitanju zaštite okoliša, tvrtke mogu relativno lako izbjeći stereotipe.

Vladina potreba za održivošću i očuvanjem kulture zemlje utječe na to što sve organizacije mogu učiniti i koliko se mogu uključiti u rješavanje pitanja koja su vezana uz okoliš i društvo. Kada govorimo o poduzećima u zemljama koje su, povijesno gledajući, primjeri dobre prakse glede održivosti, čini se da naše istraživanje nije pokazalo značajne razlike u promjeni radne prakse. Gotovo sigurno je razlog tomu što su fleksibilan način rada, uporaba obnovljivih resursa i svjesnost o potrošnji energije već uključeni.

Zemlje nižih ocjena po našem indeksu (nordijske i balkanske) su, povijesno gledajući, više svjesne tih pitanja, dok su druge, primjerice na Bliskom istoku, relativno nedavno počele ulagati napore u postizanje ciljeva održivosti. To bi također objasnilo zašto je ocjena za Grčku tako visoka, unatoč tome što je tek 25. na ljestvici Indeksa za ekološku djelotvornost u 2020.,za razliku od nordijskih zemalja koje su na prvom, sedmom, osmom, devetom i sedamnaestom mjestu. Važno je istaknuti da je ovaj indeks snimka stavova i gledišta pojedinaca i poduzeća, a ne onih koji imaju visoke ambicije za svoju zemlju. Uzimajući to u obzir, zanimljivo je vidjeti koliko je kolektiv napredovao. Stavovi su postali manje čvrsti, što može ukazivati na potencijalno nastali propust.

 

Komentar tvrtke Epson:

Tržište se treba pobrinuti da se na čvrsto provođenje ideja o održivosti ne počne gledati kao na nešto čime se treba pretjerano hvaliti, a to posebno vrijedi za zemlje koje su kroz povijest uživale dobar ugled po tom pitanju. Vidjeli smo da je u jednom društvu, koje tradicionalno svjesno pitanja okoliša i društva, samo 25 % zaposlenika ocijenilo održivost kao ključan faktor, u usporedbi s 48 % Grka. Grčka se kao cijela zemlja može suočiti s aktualnim izazovima po pitanju održivosti, ali postoji očita potreba za promjenom.

Darren Phelps
potpredsjednik poslovne prodaje za Epson Europe

„Na sektor elektronike utječu određeni veliki pokretači koji dolaze iz vlade i insistiraju na održivosti. Pružatelji usluga morat će dokazati svoje tvrdnje ulaganjem kapitala kako bi zajamčili ispunjenje obećanih uvjeta i te će se promjene odraziti na cijeli lanac opskrbe.”

Susanne Baker,
suradnica direktora; sektor za klimu, okoliš i održivost u tvrtki TECHUK

Zaposlenici u zemljama koje su primjeri iznimno dobro razvijene prakse glede održivosti skloni su pridati veliki značaj utjecaju na okoliš i društvo, za razliku od zemalja u kojima to nije slučaj:

A horizontal bar chart showing Germany at 33% and Baltics at 13%
Njemačka33%
Italija33%
Francuska31%
Nizozemska31%
Španjolska30%
Belgija29%
Nordijske zemlje29%
istok28%
Ujedinjeno Kraljevstvo27%
Turska25%
Središnja/Istočna Europa18%
Grčka15%
Balkanske zemlje15%
Baltičke zemlje14%

„Buduća ulaganja Europske unije također moraju biti vezana uz doprinos svim integriranim ciljevima. Drago mi je što poduzeća ulažu u održiva rješenja, ali možda bi i države trebale podržati i pridonijeti ciljevima održivog razvoja.”

Lina Sabaitienė,
zamjenica ministra energetike Republike Litve
 

Očekuju da će utjecaj na okoliš i društvo biti od veće važnosti za poduzeća nakon pojave bolesti COVID:

Većina zaposlenika

  1. Bliski istok (94%)
  2. Turska (90%)
  3. Grčka (79%)

Manjina zaposlenika

  1. Nordijske zemlje (47%)
  2. Balkanske zemlje (41%)

Održivost i ekonomičnost idu ruku pod ruku s opremom za rad od kuće – lokalna kultura utječe na stajalište zaposlenika:

Najpoželjnije

  1. Grčka (54%) Dugovječnost
  2. Njemačka (52%) Energetska učinkovitost
  3. Grčka (51%) Ograničavanje otpada

Najmanje poželjno

  1. Belgija (37%) Dugovječnost
  2. Belgija (31%) Energetska učinkovitost
  3. Turska (28%) Ograničavanje otpada

Potpuno uključivanje pitanja vezana uz okoliš i društvo u planove povratka na radna mjesta:

Najvjerojatnije

  1. Bliski istok (40%)
  2. Njemačka (37%)

Najmanje vjerojatno

  1. Balkanske zemlje (14%)
  2. Nordijske zemlje (17%)

Povećava se sklonost radu na daljinu nakon pojave bolesti COVID:

Najveća sklonost

  1. Nizozemska (37%)
  2. Španjolska (35%)
  3. Belgija (34%)

Najmanja sklonost

  1. Balkanske zemlje (24%)
  2. Bliski istok (17%)
  3. Turska (22%)

Zemlje u kojima će tvrtke najvjerojatnije dozvoliti kombinirani rad:

Nizozemska (24%), Španjolska (22%), Belgija (21%)

... i najveći jaz u očekivanjima zaposlenika i poslodavaca u pogledu kombiniranog načina rada:

Njemačka (-16%), Italija (-15%), baltičke zemlje (-15%), balkanske zemlje (-15%)

 

3: Ispunjavanje očekivanja klijenata i zaposlenika

Održivost je nešto čime se zaposlenici ponose, ali i po čemu se razlikuju.

Povratak na radno mjesto i planovi oporavka nakon pojave bolesti COVID ključan su dio poslovnog plana za 2021. Međutim, među politikama koje su posvećene najboljim praksama rada na daljinu, radne snage ne vjeruju da se dovoljno čini po pitanjima koja su vezana uz okoliš i društvo.

Komentar tvrtke Epson:

Angažman i zadržavanje zaposlenika veći je u tvrtkama s jasno definiranim i primjenjivim ciljevima za održivost. Međutim, neki su mišljenja da to ima svoju cijenu. Ali to ne mora biti istinito. Naime, uvođenjem naprednije tehnologije u tvrtke, poslovanje postaje ne samo učinkovitije nego i održivije.

Darren Phelps
potpredsjednik poslovne prodaje za Epson Europe
 

„Glavni fokus bit će stabilizacija korporativnih financija i protoka novca. Okoliš i održivost bit će u drugom planu dok se ne vratimo u situaciju koja je bila prije pojave bolesti COVID.” – Anonimni ispitanik u istraživanju, iz baltičkih zemalja, milenijalac, stručnjak, sektor za IT & tehnologiju.

Jasno je da programi oporavka moraju podržavati „financijsko zdravlje” poduzeća, opću dobrobit zaposlenika te istovremeno imati u vidu ciljeve održivosti.

Održivost donosi prednost nad konkurencijom time što pospješuje razmatranja robne marke. U jednoj studiji, 90 % proizvoda koji su na tržište plasirani kao održivi nadmašilo je svoje konvencionalne konkurente. Uz to, više od 70 % zaposlenika odlučilo je raditi u tvrtki koja prati strogi plan za zaštitu okoliša.

75% njih želi da se njihova organizacija usredotoči više na pitanja vezana uz okoliš i društvo.

Regionalne razlike u uvjerenju da održivost utječe na poslovnu izvedbu:

Najčvršće uvjerenje

  1. Grčka
  2. Bliski istok

Najslabije uvjerenje

  1. Nordijske zemlje
  2. Baltičke zemlje

Regionalne razlike u stavovima po pitanjima koja su vezana uz okoliš i društvo:

Najveći interes

  1. Turska
  2. Bliski istok
  3. Grčka

Najmanji interes

  1. Nordijske zemlje
  2. Baltičke zemlje
  3. Belgija

Ne vjeruju svi da organizacije stavljaju održivost u centar odluka pri kupnji čega: „Ne vidim nikakav potez kojim bi veća poduzeća postavili održivost na prvo mjesto svojih prioriteta. Statistički podaci mogu biti nevjerojatni, ali klijenti ne kupuju rješenja na osnovu toga.“

Mark Moore,
izvršni direktor u tvrtki iDoc Services, Ujedinjeno Kraljevstvo

78% ispitanika vjeruje da dobro razvijene prakse glede održivosti utječu na percepciju robne marke i njen učinak.

 

Oni koji vjeruju da zelenu tehnologiju treba upotrijebiti kako bi se pospješila održivost tvrtke:

A horizontal bar chart showing Turkey at 73% and Nordics at 33%
Turska73%
Bliski istok62%
Grčka63%
Italija57%
Španjolska55%
Njemačka43%
Francuska48%
Ujedinjeno Kraljevstvo48%
Balkanske zemlje45%
Nizozemska35%
Središnja/Istočna Europa45%
Belgija30%
Baltičke zemlje32%
Nordijske zemlje33%

„Tehnologija čini komunikaciju dinamičnijom, pruža učinkovitije radne alate i smanjuje otpad. Međutim, mora biti povezana s korporativnom kulturom i vrijednostima svake tvrtke. To je način rada, a ne krajnji cilj. Stoga je korisna samo ako pomaže svima u timu da budu sretniji, spretniji i više usmjereni na svrhu.”

Marisa Tendero,
predsjednica uprave Noabrands, Španjolska

65% njih smatra da će održivost biti još važnija nakon pojave bolesti COVID.

4: Postupanja poslodavca

Novi načini mrežnog rada postavljaju nove zahtjeve infrastrukture za poslodavca.

Korak u pravcu stvaranja održive organizacije predstavlja oblik vježbe ka promjeni kulture. Tvrtke mogu donositi održive odluke pri kupnji čega, ali to je samo dio rješenja. Postupanje na održiv način podrazumijeva spajanje tehnološkog napretka s promjenom ponašanja. Rukovodstvo tvrtke od presudne je važnosti.

Studija koju je proveo fakultet Harvard Business School predviđa da će oko 16 % zaposlenika raditi na daljinu dugo nakon što se pandemija povuče. Prelazak na kombinirani način rada znači da tvrtke moraju preispitati svoje infrastrukturne potrebe.

U cijeloj tvrtki donositelji odluka moraju surađivati kako bi razumjeli sve veću ulogu koju pitanja vezana uz utjecaj na okoliš i društvo igraju u procesu donošenja odluke. Uz toliko promjena koje su potencijalno moguće zbog razvijene tehnologije, nije iznenađujuće što je naše istraživanje pokazalo kako presudnu ulogu u donošenju odluka imaju upravo stručnjaci za IT.

 

Komentar tvrtke Epson:

To je kratkoročni i dugoročni izazov. Neposredno nakon pandemije, tvrtke će razmatrati kako opremiti svoje hibridne modele radne prakse. Dugoročno gledano, tehnološke inovacije pridonijet će osnaživanju kombinirane radne snage, potičući održivost i učinkovitost i u budućnosti.

Darren Phelps
potpredsjednik poslovne prodaje za Epson Europe

79% donositelja odluka u sektoru za IT vjeruje da u poslovanju raste važnost uloge koja imaju pitanja vezana uz okoliš i društvo, dok 75% svih donositelja poslovnih odluka vidi porast.

Regionalne razlike po pitanju važnosti održivosti u poslovanju poduzeća nakon pojave bolesti COVID-19:

Najvažnije

  1. Bliski istok
  2. Turska
  3. Grčka

Najmanje važne

  1. Baltičke zemlje
  2. Nordijske zemlje

Međutim, sveukupno gledajući, poslodavci gotovo upola manje u odnosu na svoje zaposlenike vjeruju da će zelena tehnologija pospješiti njihovu održivost.

41% naspram 83%

„Tvrtke su promijenile svoje radne tokove tijekom pandemije te će takvi uglavnom ostati i u budućnosti. Rad od kuće mijenja tokove dokumentacije i komunikacije tako da pronalaženje odgovarajuće tehnologije predstavlja priliku i izazov. Morat će biti kompaktna, energetski učinkovita, pouzdana i zahtijevat će manje potrošnog materijala kako bi se izbjeglo servisiranje i stvaranje otpada.”

Cristian Chelu,
tvrtka CHR Electronics Brașov, Rumunjska

Sklonost radu na daljinu

Zaposlenici u Nizozemskoj, Španjolskoj, Belgiji i Njemačkoj imaju najveću sklonost radu na daljinu.

Zaposlenici na Bliskom istoku, u Srednjoj/Istočnoj Europi i Turskoj imaju najmanju sklonost radu na daljinu.

 

'Zaposlenici koji vjeruju da je njihov poslodavac u potpunosti uključio održivost u planove povratka na posao i oporavka:

A horizontal bar chart showing the Middle East at 40% and Balkans at 14%
Bliski Istok40%
Njemačka37%
Turska34%
Italija33%
Ujedinjeno Kraljevstvo29%
Francuska29%
Nizozemska25%
Španjolska21%
Belgija21%
Baltičke zemlje21%
Središnja/Istočna Europa20%
Grčka17%
Nordijske zemlje17%
Balkanske zemlje14%

Koronavirus potaknuo je višeod 50% donositelja odluka na to da obrate više pozornosti na pitanja vezana uz okoliš i društvo.

Regionalne razlike u određivanju prioriteta održivih ciljeva:

Najviši prioritet

  1. Njemačka
  2. Italija

Najniži prioritet

  1. Balkanske zemlje
  2. Baltičke zemlje
  3. Grčka
 

5: Uloga tehnologije

Prihvaćanje održivosti ne mora remetiti ustaljene prakse.

Mnoga poduzeća, kada ih se pita o održivosti, odmah govore o nužnosti uzimanja „šire slike” u obzir, primjerice, o uvođenju solarnih panela ili električnih prijevoznih sredstava. To izgleda nepraktično i skupo. U stvarnosti postoji mnogo jednostavnijih, a opet održivih, načina putem kojih je moguće „okrenuti” stvari i napraviti veliku razliku po pitanju uspjeha tvrtke ne samo u ekološkom nego i u financijskom smislu.

Komentar tvrtke Epson:

Jednostavna zamjena tehnologije laserskog ispisa s tehnologijom tintnog ispisa tvrtke Epson koja ne iziskuje prethodno zagrijavanje uređaja i posebno je osmišljena za poduzeća, europskim poduzećima omogućuje godišnju uštedu energije u mjeri koja je jednaka količini energije potrebnoj za napajanje 800.000 električnih automobila u jednoj godini. To također omogućuje smanjenje troškova u iznosu od 152 milijuna EUR, kao i smanjenje emisije CO2 u količini od 410 milijuna kilograma, što je jednako količini koju 19 milijuna stabala mogu apsorbirati u godinu dana. Smanjenje svakodnevnog putovanja do radnog mjesta i energetskih zahtjeva zbog češćeg rada od kuće odluke su kojima su stečene prednosti po pitanju zaštite okoliša i koja potiču poduzeća da nastave donositi održive odluke kojima se smanjuje ugljični otisak i pospješuje krajnji rezultat.

Darren Phelps
potpredsjednik poslovne prodaje za Epson Europe
 

Možete odabrati tehnologiju koja upotrebljava reciklirane materijale ili koji imaju manje štetan utjecaj. Druga mogućnost je odabrati dugotrajan učinkovit artikl pomoću kojeg štedite na potrošnji energije i zbog kojeg se gotovo i ne proizvodi otpad. Primjerice, troškovi osvjetljenja mogu obuhvaćati 20 – 50 % sveukupnih troškova za energiju. Zamjenom LED žarulja i ugradnjom senzora jedna je tvrtka uštedjela 9.400 GBP godišnje i smanjila emisiju CO2 za 36 tona godišnje.

Važno je poticati ponašanja koja pospješuju održivost, poput ispisivanja samo u slučaju nužde, ali isto tako važno je odabrati tehnologiju koja najbolje odgovara potrebama tvrtke. Pisači troše oko 10 % energije tvrtke, stoga je izrazito važno odabrati onaj koji ne pridonosi samo kakvoći ispisa nego i održivosti.

„Trebamo proučiti kako se električni i elektronički uređaji uklapaju u cirkularnu ekonomiju. Udaljimo se od načina razmišljanja „kupi, koristi, odbaci” i zamijenimo ga mišljenjem da proizvod treba biti od koristi što je duže moguće, kojeg po potrebi treba popraviti i redovito održavati te koji pokazuje visoku razinu energetske učinkovitosti.”

Susanne Baker,
suradnica direktora; sektor za klimu, okoliš i održivost u tvrtki TECHUK

79% rukovoditelja u sektoru za IT vidi veću važnost za pitanja koja su vezana uz utjecaj na okoliš i društvo.

Anegdotalni dokazi iz našeg istraživanja pokazuju da mnogi zaposlenici još uvijek ne mogu vidjeti kako tehnologija može utjecati na okoliš.

„Mi se bavimo administrativnim poslovima za večernje škole, tako da jedina tehnologija koja nam je potrebna su naša računala za rad. Zamjenom tehnologije možemo napraviti samo malu razliku.”

zaposlenik u nordijskim zemljama, pripadnik generacije
„Baby-boom”, sektor marketinga i obrazovanja

16% zaposlenika očekuje da će na poslu vidjeti više beskontaktne ili pametne tehnologije. očekuje 21% dostupnost većeg broja uređaja za manji broj korisnika.

 

Najvjerojatnije će doći do promjena u načinu uporabe uređaja nakon pojave bolesti COVID:

A horizontal bar chart showing Turkey at 91% and Nordics at 30%
Bliski Istok91%
Španjolska84%
Turska80%
Ujedinjeno Kraljevstvo76%
Italija74%
Francuska70%
Belgija69%
Grčka68%
Nizozemska66%
Njemačka62%
Središnja/Istočna Europa49%
Balkanske zemlje42%
Nordijske zemlje36%
Baltičke zemlje30%

Sektori koji će najvjerojatnije vidjeti promjene u načinu uporabe uređaja:

  1. IT & telekomunikacije
  2. Servisi za profesionalne & poslovne usluge
  3. Građevinarstvo & strojarstvo

Najmanje vjerojatno:

  1. Zdravstvo
  2. Vladin & javni sektor
  3. Maloprodaja & logistika

Najviše promjena po pitanju održivosti zaposlenici očekuju glede energetske učinkovitosti, dugovječnosti i minimalne količine otpada.

Najviše očekuju:

  1. Grčka
  2. Njemačka

Najmanje očekuju:

  1. Balkanske zemlje
  2. Belgija

„Ljudi imaju utisak da je utjecaj održive tehnologije mali, ali kada bi svatko od nas učinio nešto malo, konačni utjecaj mogao bi biti velik.“

Cristian Popa, Stručnjak usluge kopiranja, Rumunjska

6: Povratak na radno mjesto

Sigurnost, učinkovitost i održivost snažno utječu na budući uspjeh na radnom mjestu.

Nema sumnje da nakon pojave bolesti COVID zaposlenici drugačije gledaju na kvalitetu života na poslu. Nakon što su vidjeli mogućnost za unaprjeđenje kvalitete života, načine održivog ponašanja i uspostavljanje ravnoteže između poslovnog i privatnog života, zaposlenici su skloniji zadržati te promjene i dodatno ih unaprijediti.

Ipak, od mnogih razmatranja koje su poslodavci uključili u svoje planove povratka na radno mjesto i oporavka, čini se da razmatranja vezana uz okoliš i društvo nisu visoko na njihovim popisima prioriteta.

Zaposlenici više od tvrtki koje ih zapošljavaju preferiraju rad na daljinu, što bi moglo dovesti do općeg nezadovoljstva ako se razlike u očekivanjima ne pomire. Oni koji su u stanju održavati model rada na daljinu također su svjesni potrebe za tehnologijom koja omogućuje odgovoran rad od kuće. Između ostalog uzrok tome je to što se zaposlenici, usprkos poreznim olakšicama i drugim inicijativama, koriste energetskim resursima kod kuće.

 

Komentar tvrtke Epson:

Osobna sigurnost visoko je na listi prioriteta svakog zaposlenika, stoga će tražiti načine kako raditi pametnije i tehnologiju koja omogućava interakcije bez kontakta, kao što su daljinski ispis, usluge servisiranja izvan radnog mjesta ili uporaba kartica za povlačenje kako bi izbjegli dodirivanje strojeva kojima se koristi više osoba.

Darren Phelps
potpredsjednik poslovne prodaje za Epson Europe

Poslodavci imaju neznatno više povjerenja od zaposlenika u uspješnost plana održivosti:

25% zaposlenika vjeruje da su brige vezane uz okoliš i društvo u potpunosti uključene u planove povratka na radno mjesto naspram 29% poslodavaca.

Više od dvostruko više zaposlenika u odnosu na poslodavce želi prigrliti rad na daljinu:

28% zaposlenika
naspram
12% poslodavaca

„Zdravstvena kriza koja je nastala uslijed pojave bolesti COVID ubrzala je postojeće trendove u našem društvu i time nam se ukazala prilika da učinimo korak bliže stvaranju ekonomičnog i društvenog modela koji je produktivniji, inkluzivniji i prihvatljiviji za okoliš.“

Albert Carné,
korporativni direktor za održivost u tvrtki Banc Sabadell, Španjolska
 

58% Više od polovice (58 %) zaposlenika koji se vraćaju na radna mjesta očekuju da će se uvesti nove mjere za uporabu opreme koja se zajednički koristi.

Icons of a lightbulb, a plug with leaves on the cable, and a tied bag with the recycling logo

Zaposlenici koji rade na daljinu žele dati svoj doprinos održivosti:

70% ispitanika vjeruje da tehnologija u radu od kuće treba zadovoljiti barem jedan od sljedećih uvjeta: dugovječnost, energetsku učinkovitost ili smanjenje otpada.

 

7: Nijanse u generacijskoj i poslovnoj zrelosti

Glas zaposlenika i klijenata mlađe dobi prevladavat će u sljedećem desetljeću.

Životna dob u kojoj se osoba nalazi ima velik utjecaj na to kako organizacije doživljavaju imperativ održivosti, ali odgovor na to pitanje ne svodi se samo na životnu dob, što pokazuje i naše istraživanje. Starije generacije sklonije su pružanju većeg otpora promjenama koje se tiču pitanja vezanih uz okoliš i društvo, dok ih mlađe često lakše prihvate.

Komentar tvrtke Epson:

Starije demografske skupine ne bi trebali otpisati kao „neodržive“. Unatoč konfliktnim stavovima prema pitanjima koja su vezana uz okoliš i društvo, pokazalo se da stariji zaposlenici i tvrtke koje posluju već duže vremena i dalje pridaju velik značaj dugovječnosti, energetskoj učinkovitosti i smanjenju otpada.

Darren Phelps
potpredsjednik poslovne prodaje za Epson Europe
 

„Sve više milenijalaca rukovode poduzećima i postaju vični u donošenju poslovnih odluka – pitanje održivosti zbilja shvaćaju ozbiljno,“ Mark Williams, direktor za održivost i korporativna pitanja u tvrtki BlueLeaf, Ujedinjeno Kraljevstvo.

Organizacije koje posluju već duže (10 i više godina) te generacija „Baby boom" (osobe starosne dobi 54 i više godina) pridaju manji značaj pitanjima koja su vezana uz okoliš i društvo. S druge strane pripadnici generacije Z (<22 godine), milenijalci (22 – 37 godina) i razvojne tvrtke jasno daju do znanja da ta pitanja drže visoko na svojoj listi prioriteta. To je važno istaknuti jer se te vrijednosti odražavaju i na potrošače mlađih generacija.

„Sve više naših klijenata, posebice mladi, cijene činjenicu da tvrtke posluju u svrhu koja nadilazi čisti ekonomski profit.“ Elena Valderrábano, direktorica korporativne etike i održivosti u tvrtki Telefónica, Španjolska

Vrlo je vjerojatno da će pripadnici generacije Z tvrditi da će razmatranja o utjecaju na okoliš & društvo biti još i važnija nakon pojave bolesti COVID.

A vertical bar chart showing Gen Z (under 22) at 75% and Baby boomer (54+) at 55%
Generacija Z (mlađi od 22)76%
Milenijalci (23 – 37)71%
Generacija X (38 – 63)61%
Generacija „Baby Boom” (63+)55%

Zaključak

Pandemija koronavirusa ubrzala je promjene u poslovnom i potrošačkom ponašanju i očekivanjima. Tijekom glavne faze izbijanja pandemije organizacije su, naravno, bile usredotočene na financijske probleme koje je izazvala. Međutim, kada su se zemlje počele usmjeravati na oporavak, pitanja vezana uz okoliš i društvo počela su izbijati na vidjelo.

Naše istraživanje pokazalo je da po povratku na radno mjesto ispitani zaposlenici iz gotovo svih zemalja imaju očitu potrebu vidjeti svoje organizacije usredotočene na pokretanje inicijativa koje na prvo mjesto stavljaju osobnu dobrobit svakog od njih. Uz to, žele vidjeti stvaranje struktura koje uzimaju u obzir promjene u pristupima ravnoteži između poslovnog i privatnog života, a sve to na način koji čuva ili pak pospješuje okoliš u svojoj cjelini.

Ključno je i važno istaknuti kako bi rukovoditelji i donosioci poslovnih odluka trebali te promjene shvatiti kao priliku kojom mogu, uz utjecaj na okoliš i društvo, poboljšati ponudu svoje tvrtke i percepciju robne marke te ostvariti ekonomsku isplativost koja pogoduje tvrtkama financijski. Održivost je resurs koji je ključan za poslovanje, a sada je vrijeme za učiniti neke promjene.

Preporuke iz Indeksa održivog radnog okruženja tvrtke Epson za 2021.

  • Ubrzati prijelaz na pametnu tehnologiju, promičući prirodan društveni razmak i produktivnost.
  • Koristiti se tehnologijom za udaljenu dijagnostiku radi smanjenja kvara na opremi, prekida u radu, troškova servisiranja i posjeta uživo.
  • Koristiti se tehnologijama za suradnju radi omogućavanja timovima uspostavljanje interakcije na daljinu bez dupliranja resursa i ostvarivanja učinkovitijeg kombiniranog rada.
  • Odabrati tehnologiju koja zadovoljava sveobuhvatan pristup održivosti, uključujući njenu proizvodnju, potrošnju energije, otpornost (tj. dugovječnost) i rad s minimalnom količinom otpada.

Preuzmite PDF

 

„U žaru krize morali smo se preusmjeriti na prednosti koje donosi društvena i financijska stabilnost. Ali zeleni oporavak je u planu. Sad kad se taj način razmišljanja vratio, mislim da je litavska poslovna zajednica svjesnija, otvorenija i više u skladu s potrebama društva nego što se misli.”

Karolina Semionovaitė,
voditeljica održivosti „Swedbank”, Litva

Obratite nam se danas

Za više informacija o programu jednostavno ispunite podatke u nastavku i javit će vam se predstavnik tvrtke Epson.

IMATE LI DODATNIH ZAHTJEVA?
Obavezna polja označena su zvjezdicom *