Epsonova globalna anketa otkriva zapanjujući podatak u vezi upućenosti u klimatske okolnosti – 46 % ljudi i dalje je optimistično da ćemo izbjeći klimatsku krizu tijekom svog života

Novo istraživanje naglašava značajan jaz između percepcije klimatskih promjena i ozbiljnosti izvanrednog stanja

Epsonova globalna anketa otkriva zapanjujući podatak u vezi upućenosti u klimatske okolnosti – 46 % ljudi i dalje je optimistično da ćemo izbjeći klimatsku krizu tijekom svog života

Epsonova globalna anketa otkriva zapanjujući nedostatak u vezi klimatskih okolnosti – 46 % ljudi i dalje je optimistično, izbjeći ćemo klimatsku krizu

Novo istraživanje naglašava značajan jaz između percepcije klimatskih promjena i ozbiljnosti izvanrednog stanja

 

Izdanje: 10. rujna 2021.

Obilježavajući 50 dana prije početka COP-a 26 u Ujedinjenom Kraljevstvu u studenom, Epson objavljuje rezultate svog barometra klimatske stvarnosti. Istraživanje tvrtke Epson otkriva potencijalno štetan jaz između klimatske stvarnosti i razumijevanja ljudi o njezinim katastrofalnim učincima. U ovom su ispitivanju obuhvaćena globalna iskustva i percepcije klimatskih promjena od strane 15.264 potrošača u Aziji, Europi, Sjevernoj i Južnoj Americi.

U skladu s okvirom za rasprave na COP-u 26, cilj Epsonovog barometra klimatske stvarnosti je podići veću svijest javnosti o utjecaju klimatskih promjena, utjecati na promjene u poslovnim odlukama i bolje informirati donositelje politike.

Realni nedostatak: Optimizam naspram dokaza

Pojedinci su sudjelovali u Barometru iz Australije, Brazila, Kine, Francuske, Njemačke, Indije, Indonezije, Italije, Japana, Singapura, Južne Koreje, Španjolske, Tajvana, Ujedinjenog Kraljevstva i SAD-a. Kad ih se upita o njihovim stavovima o sposobnosti čovječanstva da tijekom svog života spriječi klimatsku krizu, gotovo polovica ispitanika (46 %) izjavljuje da su „vrlo" ili „donekle" optimistični. To značajno nadmašuje samo 27 % onih koji izražavaju da su vrlo ili pomalo pesimistični.

Najpopularniji razlozi za potporu ovog optimizma su rastuća svijest javnosti o klimatskim promjenama (32 %), sposobnost znanosti i tehnologije u pružanju rješenja (28 %) i prelazak na obnovljive izvore energije (19 %). Na globalnoj razini, 5 % ispitanika ne vjeruje kako uopće postoji klimatska opasnost – SAD (11 %), Njemačka (7 %) i Ujedinjeno Kraljevstvo (6 %) su na vrhu liste poricatelja u vezi s klimom. 

Međuvladino povjerenstvo za klimatske promjene (IPCC) izvješćuje kako će nekim klimatskim promjenama koje pokreće čovjek trebati tisućljeća da se preokrenu [i], s obzirom na niz globalnih događaja – uključujući najtopliji srpanj [ii] ikada zabilježen, požari [iii] u Europi, Sjevernoj Americi i Aziji, te poplave [iv] u Kini, Kolumbiji i Njemačkoj – Nalazi Epsonovog barometra klimatske stvarnosti ukazuju na trijumf optimizma nad dokazima i štetan nedostatak u vezi znanja o klimatskim okolnostima.

Henning Ohlsson, direktor za održivost, Epson Europe, dodao je: „Kako se klimatska kriza odvija pred našim očima, zabrinjava to što mnogi ljudi ne prepoznaju, pa čak aktivno negiraju njeno postojanje. Ovo je upozorenje za sve – vlade, tvrtke i pojedince – da rade zajedno kako bi COP 26 donosio odluke i inspirirao akcije potrebne za ublažavanje klimatskih promjena.”

Provjera stvarnosti: Razumijevanje naspram djelovanja

Barometar sugerira da optimizam može biti posljedica neuspjeha u prepoznavanju klimatskih promjena, pa prema tome i njihovih razmjera. Oko tri četvrtine ispitanika vidi vezu između klimatskih promjena i porasta globalnih temperatura (77 %), ekstremnih vremenskih uvjeta (74 %) i požara (73 %). Nasuprot tome, svijest pada na nešto više od polovice za događaje poput gladi (57 %), masovnih migracija ljudi (55 %) i najezda insekata (51 %). Ovdje postoje značajne regionalne varijacije, s razumijevanjem gladi koja je najveća u Tajvanu (72 %), a najmanja u SAD-u (44 %).

Mnogi odgovornost za rješavanje hitnih situacija vide u državnim i industrijskim subjektima. Od ispitanih, od njih četiri, više od jedne osobe (27 %) identificira vlade, a 18% tvrtke kao „najodgovornije”. Gotovo 18 % ispitanika priznaje osobnu odgovornost – Indonezija bilježi najveću (30 %), a Kina i Njemačka najnižu razinu (obje 11 %). Ohrabrujuće je da najveći pojedinačni broj ispitanika odgovornost identificira kao skupnu (31 %).

Iako su ljudi spremni promijeniti način života kako bi se nosili s krizom, neki sporo djeluju. Barometar pokazuje da: 65 % ispitanika se slaže (već radi ili planira) smanjiti poslovna putovanja i putovanja u slobodno vrijeme – ali samo 40 % ih je to smanjilo. 68 % se slaže s prelaskom na električna vozila – ali samo 16 % ih je to promijenilo. A 58 % pristaje usvojiti biljnu prehranu – ali samo 27 % njih su postali vegani. Čak i ako smo razmotrili relativno jednostavne izbore, poput bojkota neodrživih marki, dok se 63 % ispitanika slaže s tim, samo je njih 29 % već promijenilo svoje kupovne navike.

Poslovna stvarnost – vrijeme za djelovanje je sada

Barometar klimatske stvarnosti sugerira da za mnoge klimatska kriza ostaje nešto što se događa nekome drugome. Kako anketa otkriva da samo 14 % ispitanika prepoznaje velike tvrtke kao najodgovornije za rješavanje klimatske krize, a samo 3 % male tvrtke (manje od 5 % poricatelja klimatskih promjena), to također sugerira da je sada vrijeme za tvrtke, bez obzira na veličinu, da poduzmu veću ulogu.

Tvrtke mogu osnažiti druge tvrtke i potrošače održivim inovacijama. U Epsonu je došlo do razvoja, primjerice: inicijativa za smanjenje utjecaja na korisnike uporabom energetski visokoučinkovite tehnologije ispisa bez topline; i istraživanja i razvoja okolišnih tehnologija poput prirodno dobivenih (neplastičnih) materijala.

Osim inovacija u proizvodima i materijalima, tvrtke mogu učiniti veliku razliku promicanjem i demonstriranjem odgovornosti prema klimi. Tvrtka Epson to ostvaruje na sljedeći način: prijelaz na 100-postotnu obnovljivu električnu energiju i sudjelovanje u inicijativama kao što je projekt obnovljivih izvora energije RE100; rad na zatvaranju kruga u korištenju resursa, primjerice, promicanjem ponovnog obnavljanja i uporabe proizvoda te uključivanje u partnerstva s tvrtkama s visokim utjecajem, poput suradnje s tvrtkom National Geographic na zaštiti permafrosta[i]. zaštiti područja vječnog leda [v].

Yasunori Ogawa, globalni predsjednik Epsona komentirao je: „Otkriće nedostatka svijesti u vezi klimatskih okolnosti pokazuje da će ona, zajedno s djelovanjem, biti ključna za rješavanje hitne situacije. Epsonov cilj je podići tu svijest i tehnologije koje su potrebne našoj tvrtki, drugim tvrtkama i potrošačima – za korjenite promjene. Održivost je u središtu našeg poslovnog plana i potkrijepljena je značajnim resursima – jer iako znamo da je dug put pred nama, vjerujemo da možemo izgraditi bolju budućnost.”

 

[i] https://www.ipcc.ch/2021/08/09/ar6-wg1-20210809-pr/

[ii] https://www.noaa.gov/news/its-official-july-2021-was-earths-hottest-month-on-record

[iii] https://www.bbc.co.uk/news/58159451

[iv] https://www.reuters.com/business/environment/china-germany-floods-expose-climate-vulnerability-2021-07-22/

[v] https://www.epson.co.uk/insights/article/epson-partners-with-national-geographic-to-encourage-businesses-to-turn-down-the-heat-in-the-fight-against-climate-change2