Predstavljamo učitelje sutrašnjice

Uloga učitelja u učionici mijenja se da bi se maksimalno iskoristile prednosti obrazovne tehnologije za radnu snagu sutrašnjice

Predstavljamo učitelje sutrašnjice

Tko je bio vaš najbolji učitelj?

Vjerojatno se većina nas može prisjetiti imena barem nekoliko omiljenih učitelja (i nekoliko manje omiljenih). Inspirativni, autoritativni, suosjećajni, poticajni, zabavni – učitelji, kao i svi drugi ljudi, dolaze u različitim paketima.

No mnoga osnovna načela školovanja i odnosa između učenika i učitelja ostala su prepoznatljiva iz generacije u generaciju.

Sve se vrti oko promjena, a najnovije inovacije obrazovanja neće biti potaknute promjenom društvenih stavova, već revolucionarnom tehnologijom i potrebama radnog mjesta budućnosti.

Dinamičnije, tehnološki napredno radno mjesto 2025. zahtijevat će radnu snagu koja je otvorena za suradnju, fleksibilna i s lakoćom se prilagođava novim vještinama i ulogama. Metaučenje ili umjetnost samoučenja bit će dragocjena vještina.

Stoga se fokus obrazovanja i uloga učitelja mijenjaju.

"Pomoćnik sa strane" nije "ja pričam, ti pamtiš"

U najnovijem istraživanju utjecaja tehnologije u ključnim sektorima, Epson je od 17 vodećih stručnjaka zatražio da opišu obrazovne norme u 2025. Te su hipoteze zatim testirane među voditeljima i zaposlenicima iz ključnih sektora.

Russel Stannard, obrazovni tehnolog i osnivač www.teachertrainingvideos.com predvidio je da će "doći do zaokreta vještina u učenju jer će učitelji sve više biti "pomoćnici sa strane", a ne se držati načela "ja pričam, ti pamtiš".

Sedamdeset posto europske radne snage složilo se s tim tumačenjem, previđajući da će učitelju preuzeti ulogu vođenja učenika kroz postupak učenja. Šezdeset i četiri posto složilo se da će primjena informacija i analitičkih vještina stoga biti u fokusu obrazovnog sustava sutrašnjice.

Taj će zaokret podržati niz novih tehnologija kao što su interaktivni projektori, 3D pisači, proširena stvarnost i koboti (kolaborativni roboti), što će omogućiti sve veće kombiniranje učenja na mreži i izvan nje. Na primjer, proširena stvarnost učinit će neke znanstvene demonstracije praktičnijim, sigurnijim i kraćim, kako bi se lakše uklopili u školski raspored.

Kako kaže David White, voditelj odsjeka za digitalno učenje na Umjetničkom sveučilištu u Londonu, "podučavanje korištenja tehnologija je zastarjelo; podučavanje praktičnim vještinama i opremanje učenika sposobnošću da upotrebljavaju različite platforme jest budućnost".

Prednosti "pomoćnika sa strane"

Kako učitelji postaju sve manje odgovorni za puko prenošenje znanja, moći će bolje preuzeti paralelnu ulogu životnog trenera. Sedamdeset i dva posto Europljana očekuje da, kao rezultat toga, učenje postane više prilagođeno pojedincu i personalizirano.

Predviđa se i da će obrazovanje do 2025. postati dinamičnije i učinkovitije. Sedamdeset i jedan posto anketiranih složilo se da će "kombinirano učenje", kombinirana upotreba resursa za učenje na mreži i izvan nje, pridonijeti ostvarivanju tog cilja.

Pomoć učiteljima da se prilagode novim prioritetima

Naši su učitelji na prvoj liniji u nadolazećem zaokretu u kulturi radnog mjesta.

Da bi pridonijeli razvoju vještina potrebnih na radnom mjestu sutrašnjice, učitelji današnjice morat će u narednom desetljeću prilagoditi vlastite sposobnosti i pristupe. To neće proći bez izazova.

Dok je 63 posto Europljana uvjereno u implementaciju tehnologije, 61 posto ujedno vjeruje i da učitelji trenutačno nisu opremljeni za to da učenicima pruže vještine potrebne za upotrebu tehnologije koja će se integrirati u obrazovanje u sljedećem desetljeću.

Niz dodatnih prijetnji budućoj kvaliteti obrazovanja također je definiranu našem istraživanju. Među njima, najveći se dio anketiranih složio da bi financiranje (47 posto), obuka učitelja (40 posto) i zastarjela tehnologija (34 posto) mogli biti ograničavajući čimbenici u prilagodbi škola i učitelja novim obrazovnim prioritetima.

Omiljeni učitelj budućnosti

Ono što se jasno nameće u našem istraživanju važnost je učitelja, onih koji smišljaju pravila, tehnoloških tvrtki i škola koje zajedno rade na omogućivanju prijelaza s današnjih obrazovnih normi na one za 2025.

Međutim, također se čini jasno da će omiljeni učitelji sutrašnjice biti oni koji govore jezikom metaučenja, kombiniranog učenja i personaliziranih ciljeva lekcija.

Ohrabrujuće je znati da je 60 posto anketiranih učitelja sugeriralo da bi bili spremni iznova se obučiti za tu buduću ulogu.

Želite li saznati više?

Potpuno izvješće sadrži sve uvide, možete ga preuzeti ovdje: