Zašto vjerujem da „monozukuri” nije samo umješnost proizvodnje, već i umješnost društva

Strast za tehnologijom

Zašto vjerujem da „monozukuri” nije samo umješnost proizvodnje, već i umješnost društva

Kada sam se kasnih 70-ih kao inženjer počeo baviti pisačima, nisam mogao ni zamisliti da će Epson postati ovo što je danas: vodeća globalna tehnološka tvrtka s misijom poboljšanja društva i svijeta u kojem živimo. Ljudi su iznenađeni kada čuju da je Epson više nego tvrtka za pisače i želio bih, u ovom vremenu kada smo potpuno okruženi tehnologijom, da budu upoznati s tehnološkim napretkom koji je donijela tvrtka Epson. Gajimo strast prema stvaranju novih područja putem naših izvornih tehnologija i upravo je to nastojanje za iskušavanjem novoga i želja za kretanjem prema neočekivanom ono što nam je potrebno kad ulazimo u razdoblje u kojemu tehnologija sve više postaje sastavnim dijelom naših života. Ljudi s oklijevanjem prihvaćaju prednosti u vidu povećane produktivnosti koje tehnologija uvodi na njihova radna mjesta, a istodobno se osjećaju sve više otuđeni i pružaju sve veći otpor. kao proizvođači trebamo ublažiti te strahove i stvoriti proizvode koji će pridonositi rješavanju stvarnih problema i poboljšati život ljudi; kao tvrtke imamo zadaću integrirati tehnologiju s radnim mjestom; a kao društvo trebamo prihvatiti mogućnosti koje nam tehnologija pruža. 

Pozitivna snaga u društvu

No moram priznati da naša tvrtka nije uvijek bila toliko orijentirana na klijente i postojalo je razdoblje u kojem smo nažalost bili usmjereniji na konkurenciju nego na klijenta. Kada sam postao predsjednik, odlučio sam se usmjeriti na to da postanemo nezaobilazna tvrtka koja djeluje kao pozitivna snaga u društvu. Oduvijek sam cijenio naš tradicionalni japanski duh zvan „monozukuri”– umješnost i poznavanje proizvodnje – na koji se oslanjamo i koji nam pomaže u stavljanju inovativnih proizvoda na tržište, pa sam osjetio da je vrijeme da se vratimo tim korijenima. „Monozukuri”se nalazi u srži svega što radimo otkako smo prije 75 godina počeli proizvoditi precizne dijelove za satove, a ponosni smo i na naš model poslovanja s vertikalnom integracijom, koji nam omogućuje da imamo vlastitu proizvodnju – dok naši brojni konkurenti prebacuju proizvodnju na vanjske dobavljače – kao i da odgovaramo na potrebe klijenata u fazama dizajna i proizvodnje tih proizvoda. Međutim, ne radi se samo o filozofiji formuliranoj u svakom Epsonovom proizvodu; radi se o filozofiji koju primjenjujemo na svoj način rada i vjerujem da su te tradicionalne vrijednosti primjenjive na današnji svijet i da će postojati i u sutrašnjem. U trenutku kada ulazimo u razdoblje u kojem se mnogi pitaju što nam budućnost donosi, „monozukuri” nam nudi dva načela za koja vjerujem da su relevantna za današnje društvo. 

Usmjerenost na klijenta

Prvo se odnosi na „ usmjerenost na klijenta”. Iako je nužno imati viziju – bilo kao pojedinac bilo kao organizacija – ta vizija treba biti realistična i treba zadovoljavati potrebe onih koji nas okružuju. Takav smo pristup upotrijebili kad smo trebali razviti Epsonovu liniju pametnih naočala Moverio. Dok su ostali tu liniju namijenili potrošačima, tvrtka Epson uočila je jedinstvenu priliku za razvoj proizvoda koji će služiti za potrebe industrije i poslovanja. Usprkos tome što smo razvojem ovog proizvoda mogli postići različite stvari, poslušali smo što naši kupci žele – na primjer, trajniju i čvršću konstrukciju, kvalitetniji fotoaparat, duži vijek trajanja baterije. Željeli smo stvoriti jedinstven proizvod, koji ostali ne bi mogli kopirati zbog Epsonove tehnologije koju u sebi sadrži. To je rezultiralo iznimno upotrebljivim proizvodom, koji je doživio velik uspjeh na tržištu, i modelom koji ćemo nastaviti usavršavati u skladu s razvojem zahtjeva struke.

Neprekidno poboljšavanje

Drugo se područje odnosi na „neprekidno poboljšavanje . Sve što radimo treba biti usmjereno na neki viši cilj te na ustrajan pristup i stvaranje stalnih poboljšanja koja će nam omogućiti postizanje tog cilja. Čak i kada se pojave problemi, takav način razmišljanja daje vam snagu da nastavite i onda kada oni oko vas odluče odustati. Upravo takva snaga u kombinaciji s našom vizijom o ispisu u kasnim 1980-im omogućile su mom timu i meni da si predočimo mogućnosti koje bi piezo tehnologija mogla u budućnosti uvesti u domenu ispisa. To se ostvarilo 1990-ih kada sam postao voditelj tima za razvoj projekta, koji se sastojao od 80 vrsnih inženjera, s ciljem komercijalizacije tehnologije Micro Piezo. Danas imamo jednu od najinovativnijih linija tintnih pisača koja primjenjuje tu tehnologiju i donosi korisnicima brojne prednosti u vidu zaštite okoliša, učinkovitosti i produktivnosti. 

Epson kao vodeća tehnološka tvrtka

Osim za tehnologiju, tu mantru primjenjujem i kao predsjednik Epsona. U kombinaciji s mojom inženjerskom strukom, želio sam formulirati fokus tvrtke usredotočujući se na naše prednosti i primjenjujući ih u područjima u kojima bismo mogli stvoriti originalnu vrijednost i stvarno poboljšati živote ljudi. Ta se ideja ostvarila 2016. kada sam definirao viziju tvrtke koja obuhvaća četiri ključna područja inovacija: tintnu tehnologiju, vizualnu komunikaciju, nosivu opremu i robotiku. Kao rezultat toga, naše je poslovanje znatno poraslo u tim strateškim poslovnim segmentima. Zapravo, Epson je danas jedna od vodećih tehnoloških tvrtki u svijetu s prihodom od prodaje od 9 milijardi* dolara, više od 80.000 zaposlenika u 86 tvrtki i snažnim, ako ne i vodećim, položajem na tržištu za tintne pisače, projektore, pametne naočale i industrijske robote unutar navedenih područja fokusiranja. Mi smo i predvodnik u inovacijama. Svakodnevno ulažemo 1,4 milijuna dolara u istraživanje i razvoj i prijavljujemo oko 4000 novih patenata svake godine (uz oko postojećih 50.000 globalnih patenata koje već imamo) – a već šest godina zaredom nalazimo se u skupini od 100 najvećih svjetskih inovatora. [1].

 

[1] Epson je 2017. godine uvršten na popis 100 najvećih svjetskih inovatora 2016. kako je objavila tvrtka Clarivate Analytics iz Philadelphije, nekadašnja služba za intelektualno vlasništvo i znanost tvrtke Thomson Reuters. Epson se nalazi na tom popisu svake godine od 2011., otkad popis postoji.

 

Korporativna vizija tvrtke Epson

Sada smo usmjereni prema sljedećem poglavlju i spreman sam voditi tvrtku dalje. Naša korporativna vizija (Korporativna vizija Epson 25) obuhvaća rast temeljen na izradi i razvoju linije proizvoda koji stvaraju originalnu vrijednost i posebno su dizajnirani za novo doba povezanosti ljudi, stvari i informacija. To je vizija za koju vjerujemo da će do 2025. podići globalan prihod do 1700 milijardi jena (oko 15 milijardi američkih dolara). No ona će se i dalje temeljiti na našem duhu umijeća, predanosti našim kupcima i ispunjavanju obaveza zaštite svijeta u kojem živimo.

Vjerujem da možemo biti mnogo više nego tvrtka za ispis. Iako je to osnovni dio onoga što mi jesmo, imamo potencijala za uspjeh i u području robotike, nosivih tehnologija i projektora, zahvaljujući našem istraživanju i razvoju te proizvodnoj tradiciji – „monozukuri”. Moj je cilj inovacija i stvaranje nove tehnologije sa željom stvaranja boljeg svijeta jer tehnologija će neupitno promijeniti svijet koji nas okružuje. Vjerujem da je sada trenutak za sve nas da učinimo sljedeći korak naprijed, pa pokušajmo ga učiniti zajedno.